چرا اقتصاد ؟!؟!؟!؟!؟!؟
ورودی های 90 دانشگاه تهران
وبلاگی برای ثبت لحظه ها
پنج شنبه 14 مهر 1390برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : محمود حیدری

چرا اقتصاد ؟؟؟!

تا به حال با خودتون فکر کردید اصلا هدف از خوندن اقتصاد چیست ؟

تا  به حال این حس بتون دست داده که چرا من یه رشته ی دیگرو انتخاب نکردم ؟

تا به حال این سؤال براتون پیش اومده که کدوم رشته مهمتر از همس ؟

آیا بعد از قبولی همه به شما تبریک گفتند ؟

  به نظرتون اسم رشتمون های کلاستره یا اسم دانشگامون ؟ و هزاران سؤال دیگر که ممکنه پیش بیاد

   من اینجا قصد دارم به طور کاملا یه طرفه از رشتمون دفاع کنم و بگم که رشته ی ما مهمترین رشته در کل عالم کاینات است و برای این مهم اول از یه سؤال تستی شروع میکنم .

به نظر شما کدام رشته تمام ابعاد زندگی انسان رو شامل میشود ؟

1-پزشکی    2-اقتصاد    3- مهندسی مثلا عمران    4- حقوق و علوم سیاسی

    به نظر من اقتصاد چون اگه اقتصاد خوب باشه در نتیجه در تمام رشته های دیگر پیشرفت هست و درواقع لزوم پیشرفت یک رشته داشتن یک اقتصاد قویست ، مثلا اگر یک کشور امکانات مالی برای علم پزشکی نداشته باشد چطور میتونه در این حرفه پیشرفت کنه و در جهان رتبه ی خوبی داشته باشه ، آیا این ممکنه ؟ یا اگر اقتصاد قوی نداشته باشه چطور میتونه سیاست قوی داشته باشه و هزارو دویست مثال دیگر ..... 

   در وصف لزوم  رشته ی اقتصاد همینو بس که تمام مشکلاتی که در جهان وجود دارد پایش از اقتصاده ، مشکلاتی از قبیل جنگ ، فقر ، جنایت و... و برعکس تمام مزیت هایی که یک کشور بر سایرین داره فقطو فقط از اقتصاده و اگرم در جهان بین کشورهایی صلح هست فقط صلح اقتصادیست .

   من قصد ندارم برای دفاع از رشتم وارد مسائل خیلی گسترده بشم و برم تو بحث کشور گشایی و.... من برای وصف رشتم فقط به این نکته اشاره میکنم که تا به حال کنار هیچ کلمه ای در این چندین سال اخیر حرف جهاد رو نمیشنیدیم ولی اکنون میبینیم که این کلمه کنار اقتصاد به کار برده شده و این خود به تنهایی اهمیت اقتصاد و کارشناسانش را به ما نشان میدهد و نیازی به طرح مسائل دیگر نیست .

   اما بعد از طرح این همه مسائل سطحی جا داره که این سؤال مطرح بشه که چرا این رشته در ایران با این که از رشته های دیگر مهمتر است ، جایگاه خود را پیدا نکرده و به اندازه ی رشته هایی مثل پزشکی ، عمران و... محبوب نیست ؟ واقعا چرا ؟ 

ان شالا اگر نفسی ماند به تفضیل در آپ های بعدی راجع به این موضوع صحبت میکنیم . فعلا بای 



نظرات شما عزیزان:

میلاد پوربخت
ساعت21:40---14 مهر 1390
سلام به همگی.میدونم دارم پر چانگی می کنم.ولی لازمه این کار!



ببینید اصولا چرا وبلاگ نویسی و نظر دهی؟!



دو تا وبلاگ بهتون معرفی می کنم برید و ببینید حتما .



اولی یه وبلاگ در مورد طلا و تحلیل فاندامنتال و بنیادین روی بازار طلا به نشانیasadinia.blogfa.com

وقتی میرید تو این وبلاگ با انبوهی از نظرات در هر پست روبرو میشید.شاید هر 8 ساعت 80 تا نظر در این وبلاگ داده میشه.وقتی نظرات رو میخونی میبینی از دکتر فاینانس اونجا هست تا دوستانی با مدرک تحصیلی ابتدایی.همین دوستان اصطلاحا بی سواد گاهی اوقات تحلیل هایی دقیق تر از همون اقا دکتر ها میدن!این نتیجه ی بحث دائمی در این وبلاگه.با این که شاید اقای دکتر حسین اسدی نیا مدیر وبلاگ هر روز 3 بار اپ شن.فقط جو بحث و مباحثه است که باعث....!



از طرفی وبلاگی مثلbourstak.blogfa.comاین دوست ما شاید روزی 20 بار اپ بشه.ولی نظراتش باید تایید بشن.وبلاگش جای بحث نیست.دریغ از 5 نظر در 50 پست!





هدفم از این قیاس:بیایید این وبلاگ رو جای تبادل نظر و بحث کنیم.تحلیل بدیم و تحلیل بگیریم در زمینه ی اقتصاد.الحمد لله اقا محمود جای بحث رو باز گذاشته و نظرات بدون تایید روی وب ثبت میشن.

وگرنه اگه بخواهیم برای هر پست 2 نظر داشته باشیم باید از ادامه ی کار منصرف بشیم و وبلاگ رو هم پاک کنیم.



امیدوارم خوانده باشید .ببخشید
پاسخ:سلام ، از اینکه انقدر به فکر وبلاگی واقعا ازت ممنونم


میلاد پوربخت
ساعت18:29---14 مهر 1390
سلام محمود خان!ممنون از این پستت و این سوال که چرا اقتصاد در کشور ما دیده نمیشه؟

کاش می شد تمام دانشجویان وارد وب شن و نظرشون رو بدن.

هر چند معرفی من و تو از علم اقتصاد یا از روی احساساتمونه یا از روی سطحی نگریمون.چون من و تو هنوز الفبای اقتصاد رو هم در حد مطلوب نمی دونیم.

پس تو این وبلاگ اومدیم تا یاد بگیریم نه اینکه یاد بدیم.فکر می کنم با کمک دوستان و نظراتشون بهتر هم بتونیم این کار رو انجام بدیم.امار روز وبلاگ 38 نفر تا الانه که من نظر میب دم.ولی کل نظرات 2 تاست!

در هر صورت جای سوال است که چرا دوستان بدون کامنت از وب خارج میشن.شاید تو ادامه ی راه وضع بهتر شه.

همین مساله جای بحث داره که چرا از 100 رتبه ی برتر کنکور در رشته ی ریاضی(رشته ی خودم)98نفر میرن برق شریف؟!این فقط بخاطر اینه که حمایت در جامعه ی ما روی این رشته و مقاومت روی رشته هایی مثل اقتصاده.وهدف هم که ما شا الله همون تخیلات ذهنی برخی قدرتمداران متعصب جامعه است.در صورتی که طبق فرمایشات خودت تمرکز جامعه ی موفق روی علوم انسانی و پایه است.



بازم از دوستان خواهش می کنم بیان و بحث کنن.حیفه به خدا!اینجا کلی چیز از هم یاد میگیریم اگه تلاش کنیم.
پاسخ:سلام میلاد جان . از اینکه هر روز میای از وبلاگ بازدید میکنی واقعا ازت ممنونم انشالا وضع بهتر میشه چون در فکر یه سری اصلاحاتم ، البته واقعا سر کمکتون حساب کردم ایشالا با کمک هم بتونیم به اون انتظاراتی که داریم برسیم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ بچه های اقتصاد دانشگاه تهران خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ورودی های 90 و آدرس ecout-90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 132
بازدید کل : 31828
تعداد مطالب : 3
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1